Golfbanan stängd för i år

Hej alla medlemmar och andra intresserade.
Från 4/9 stängs golfbanan i Bjurvattnet för säsongen då den är för blöt för att kunna klippas och ge en rättvis upplevelse.
Observera att det endast gäller golfspel, discgolfen är fortfarande öppen till det börjar bli frost.
Tack alla för denna säsong och väl mött nästa.
Mvh Thomas Hashemi ordförande

Norsjö Golfklubb erbjuder reducerad årsgreenfee

Alla medlemmar på Bolidens GK har getts möjligheten att spela resten av säsongen på Norsjö golfklubb för en reducerad årsgreenfee på 300 kr.

Bollmaskinen har kortläsare nu!

Äntligen kan vi meddela att bollmaskinen åter är i gång!
Tack vare insatser från klubbens skickliga medhjälpare lyckades vi få kortläsaren att fungera.
Priset för en ”hink” bollar är 15kr som dras från ditt konto.
Vill samtidigt passa på och be om ursäkt för att det inte har varit möjligt att vara på rangen och träna pga att maskinen varit avstängd.
Ni som betalt årskort på bollmaskin kommer att få ett mejl från kassören som behöver era kontouppgifter för att kunna betala tillbaka pengarna till er.

Arbetskväll 19:e juni

Tid: 18-20
Uppgifter: Plocka groblad och maskrosor på greener och tee.
Trimma gräs runt hinder och röja sly vid klubbhuset och infarten till huset.
Du som har ogräsklippare eller trimmer/röjsåg ta gärna med detta.
Andra jobb finns för dig som saknar verktygen. Någon med sand och gräsfröblandning att fylla igen hålen efter ogräset behövs. Ta med hink.

Lägesrapport 7:e juni

Golfbanan är nu öppen!
Driving rangen är stängd tills vidare.

Lägesrapport 28:e maj

Driving range är nu öppen!
Discgolfbanan öppnar onsdag 29:e maj. Vissa broar har isen brutit sönder vid vårfloden men med vattentåliga skor kan man spela hela banan.
Golfbanan behöver lite mer tid innan den kan öppna.

Årsmöte 2024

Datum och tid: Söndag 17/3 kl. 17

Plats: Folkets hus, Boliden

Det kommer även vara möjligt att delta digitalt via Teams, anmäl dig till info@bolidensgolfklubb.se senast 27/3 kl. 15 för att vara säker på att hinna få länken i tid.

Föredragningslista
Valberedningens förslag